07 de desembre 2010

EL BANUTI A L'ARDENYA

El gran Albert "Banuti" Banús ens envia la seva crònica del que va ser la seva primera cursa, el tiu s'ha estrenat amb una mitja i de muntanya, i quina mitja!! Que li preguntin al Ferran Almeda o al Toni Marsal que tambè la van córrer però en versió marató... dura dura!!

Enhorabona a tots!!



Crònica del Banuti

Per fi vaig poder estrenar-me a una cursa aquest diumenge dia 5, una mitja de muntanya a L'Ardenya en la qual tambè hi havia distància 10mil i marató. Gràcies a que els meus pares són de la localitat vaig poder assistir al briefing el dissabte, al qual després de veure unes imatges ens van acollonir a tots (click aquí per veure el video).
Una cursa que per cert va tenir overbooking, més de 400 inscrits i no se quants més sense dorsal, a la mitja més de 200... Però el que interessava: un 60 per cent de corriols i un ascens brutal on s'hauria de grimpar i escalar casi.
Arriba el dia de cursa i la veritat un pel nerviós, primera cursa de la meva vida i tornar a sentir els nervis de competició que feia tants anys que no sentia, des de la meva época tenística... però em vaig posar davant (amb un parell jeje) perque sabia que en 300 metres ja venia un corriol estret i creuar una riera que sol es podia passar d'un en un per tres monticuls de ciment. Vaig sortir amb un grup d'uns 30 que enseguida es va estirar, em vaig posar al darrera d'aquest grup amb un bon ritme per mi. Els primers 5km de corriolets, alguna pujadeta però més o menys cómode, a partir de llavors començava l'ascens de debò, aquí anava sol fins q em vaig trobar un grupet que pujava caminant, penso perfecte, perque anava fos i quedava molta cursa. Mal de ronyons d'anar ajupit i per l'ascens tan inclinat, però m'ho estava passant de conya. Final de l'ascensió brutal, escalant per les roques i unes vistes acollonants!! Quan faig cim m'aturu i disfruto de la vista magnífica (al final de la cursa em penedeixo) i penso que hi haurà un grupet de noies que ho passarà malament per arribari (entre elles ma germana), però ho van aconseguir: MOLT BE ANNA!!!
Després un descens perillós (se de dos amb esquinç de turmell...) i una ascensió d'uns 4 km constans, però de pista, on em vaig sentir molt bé i vaig uanyar alguna posició. I ja tot sol fins al final amb dos descens duríssims on els soleos m'esplotaven! A 200 metres de l'arribada avanço a un, com diu el nostre lema vaig sortir a tope i al final vaig apretar!! jajaja Pregunto posició i sorpresa, em diuen que o décim o novè amb un temps de 1h 57min i 50s, més content que un ginjol!
Al final novè (un ha quedat descalificat per no passar per un punt de control) i segon de la localitat, i aquí l'error de novato... el primer em va treure 30". La vista em va costar cara perque el primer tenia premi! No vaig volguer preguntar que hi havia de premi, però bé aquella estona al cim no te preu o si! jeje
El grup de l'organització per cert impresionant, no se com serant les altres curses pero pel que deia la gent tot perfecte, al ser jo de la regió em va preguntar si em treia la llicència pel seu club però vaig dir que jo sol em debia als colors del club de "futbol sala LA SALLE"... jajaja ;-)

PD: ja tinc ganes de tornar a competir! Imagino que amb bici i aigua encara sera millor! Vaaaaaa!