30 d’agost 2012

CRONICA TRIATLO DE PORTBOU



“las cicatrices nos recuerdan que hemos vivido...” Beatriz E.M. 21/8/2012

Bon dia, ja fa uns dies, concretament el passat 4 d’agost es va disputar el triatló Sprint de Muntanya de Portbou. Potser us preguntareu com es que he trigat tants dies a fer la crònica…doncs la resposta es ben senzilla: el resultat no convidava gaire a fer-ho públic.... llegiu i veureu....
El dia es presentava ben agradable: es tractava d’un triatló Sprint (aquitepilloaquitemato) a prop del lloc d’estiueig; era tant senzill com llevar-se ben d’hora ben d’hora, com diu el filòsof, fer una curseta curta i a les 11 a casa coincidint amb l’horari estiuenc en que la resta de la família es lleva.

La realitat però, va ser ben diferent, a les 9:30 h donen sortida i em poso a nedar per la badia de Portbou. Vaig sortir a tot gas, doncs, eren nomes 750 metres i calia donar-ho tot. Els efectes de l’entrenament Marnaton es notaven, aconseguia nedar estirant força els braços i amb una respiració molt compassada. Vaig sortir de l’aigua entre els 30 primers disposat a fer la bici el mes ràpid possible.



Com sempre, a la pujada vaig cedir al voltant de 5 posicions, però sabedor que a al baixada les recuperaria. El segment de bici consistia en una forta pujada mixta asfalt- pista, i després descens ràpid per una pista amb sorra i pedra. Ja quasi al final de la baixada i després d’haver recuperat les 5 posicions perdudes, de la manera mes inexplicable vaig “perdre” una mà del manillar (sense guants que som  “profs” i a la transició no perdem ni un minut....), de manera que se’m va creuar el manillar i em vaig veure a terra sense capacitat de reacció. La velocitat a la que anava era considerable (mes de 30km/h, a fondu!!! Encigalat!!!, vaja), per tant, la magnitud del pinyo presagiava una bona trencadissa. Ràpidament m’aixeco i m’adono que el cop principal se l’ha endut el casc, però tot i així sagnava molt pel front, m’havia fet un bon trau; per sort, clavícula, maluc i cames, no havien patit gaire. El següent triatleta, va parar i va trucar a l’ambulància (flipo que hi hagi gent que faci les triatlons amb telèfon, però en qualsevol cas, moltes gràcies).

Arriba la ambulància, cura urgent i d’allà pitant al CAP de LLANÇA on ja m’esperaven.

El resultat final el teniu a la foto: 4 punts al front, rascades per tot arreu i una cara de tonto, que no us podeu imaginar.....en fi la part desagradable de la nostra afició.



D’altra banda, de totes les situacions s’extreuen lectures positives: alerta amb les falses sensacions de seguretat baixant amb la bici...l’asfalt i les pedres t’acaben posant a lloc, trigarà mes o menys, però si corres mes del que ets capaç, acabes pinyan-te.


Apa nois una forta abraçada i ens veiem a Berga....

JOSE LUIS BALLESTER