09 de juny 2011

MARC FINISHER!!!


CRÒNICA DEL EXTREME MARC

Com molts de vosaltres ja sabreu, aquest passat cap de setmana es va disputar a Salou la primera edició de l’EXTREME MAN 226, en la qual hi vaig participar.

Aquesta triatló ha estat l’únic objectiu seriós que m’he marcat aquest any, el qual m’ha dut a renunciar a una part de la vida social, deixar de fer una cosa o l’altre per intentar dedicar-me al màxim als entrenaments, tot i així a mida que les setmanes d’entrenament avançaven, cada cop tornava a estar més lliure i més còmode amb el triangle esport, família i amics.

Per a preparar aquesta prova he estat 16 setmanes, i he utilitzat les mitges maratons per a obtenir una bona base a principi de l’any, més endavant he participat en tres proves en les que buscaria sensacions de cara a l’EXTREME; aquestes proves han estat la marató de BCN, el doble olímpic de Terres de l’Ebre i el doble olímpic de Banyoles.

Pel que fa a l’EXTREME MAN 226:

Divendres 3 de juny:

Vaig arribar per la tarda a Salou, juntament amb els meus pares i un amic el qual ha estat al meu costat i m’ha recolzat molt. Ens vam instal·lar a l’hotel i vam anar a la fira del corredor on vam assistir-hi a una Master Class de cursa a peu amb Carlos Gil, més tard vam fer un petit reconeixement amb ell del circuit.

Per la nit vam anar a prendre unes pizzes i algún que altre mojito, així seria més senzill anar a dormir i no hi hauria tants nervis.

Dissabte 4 de juny:

Ens vam aixecar aviat, a les 10 del mati ja estava a la platja amb el neoprè posat preparat per a una altra Master Class de natació amb Xavi Llobet. L’aigua estava perfecta de temperatura com quasi sempre amb el neoprè i calmada com en una piscina. Per la tarda vaig estar relaxat prenent el sol i ja al caure la nit vam anar a sopar amb 2 amics més que van venir a veure’m també, els meus monitors de piscina: la Ruse i en Jaume, a part d’ells aquell mateix dia també havia arribat la meva germana amb els seus millors amics (la Mar i el Jordi). Després de sopar havíem quedat amb l’Albert Roig, amb el Fer, el Toru, el Sergi, l’Anna i el Kike. Cap a les 11:30-12 vam anar a prendre un gelat i a dormir, tot i això a la 1 encara donava voltes per l’habitació, estava totalment activat cara al dia següent.

Dissabte 5 de juny:

Em vaig aixecar a les 5 del mati, a les 5:45 estava a l’àrea de transició i a les 6:25h. estava posant-me la vaselina que m’havia deixat a l’hotel. Tant bon punt vaig estar preparat em vaig acomiadar de tots, amb una abraçada i desitjant-me bona sort i “A TOPE” (FER). Ràpidament em vaig col·locar a primera fila, per sortir el primer direcció a l’aigua i així no rebre cops, l’estratègia va sortir a la perfecció, a la primera volta vaig anar bastant fort, cosa que va fer que en la segona estigués una mica més cansat i perdés posicions, però tot i així vaig aconseguir un bon temps i una bona posició.

La transició va ser molt tranquil·la, no hi havia presa, anava a acabar no a fer temps, a més al entrar a la zona de transició estava quasi sol, havia apretat bastant a l’aigua, em vaig seure, vaig calçar-me tranquil i vaig agafar la bici saludant a tots els que m’estaven animant.

El tram de bici va ser molt dur, al llarg de tot el circuit no pensava en la pujada o en la baixada sinó simplement pensava en: anem pel kilòmetre 60, va Marc va, en poc el 70, arribava al 70 i tornava a pensar va va, en poc el 80 i així tota l’estona. La bicicleta no és el meu fort i em va costar moltíssim, a part de que el circuit era molt dur, a més al sortir de l’aigua en una bona posició la gent no feia més que avançar-me i vulguis o no això sempre desmotiva una mica. Tot i així vaig fer una mitjana de 25.9km/h, per mi va ser tota una fita aconseguir aquest promig després d’un circuit amb aquestes característiques.

I per fi va arribar la transició cap a córrer, ho portava desitjant des d’el km 1 de bici, m’enrecordo tota l’estona pensant va, va Marc, 120km més i aniràs a córrer, va, va tu pots, el que queda es com l’entreno a Montserrat amb el Toru, tira, tira que d’aquí unes horetes ja podràs córrer i recuperar.

La transició també va ser molt tranquil·la, em vaig sentar, vaig canviar dorsal, mitjons i sabates, i carregat amb un cinturo porta bidons, vaig sortir a córrer.

En la primera volta tenia unes sensacions perfectes, fins que cap al km 8 vaig notar l’estómac, tot el dia alimentant-me de gels, gelatines i barretes no havia estat el més encertat i em van començar les molèsties, no em deixaven córrer i vaig haver d’anar al WC, 10 minuts més tard ja tornava a ser corrents però al km 17 ja tornava a estar igual i a tornar a parar, al sortir del lavabo, cosa que no servia de res anar-hi perquè amb la de porqueries que portava no em deixaven buidar i vaig haver de seguir. El mal de panxa va provocar que les passes s’acurtessin i no pogués córrer al ritme que hauria desitjat, un ritme que fer sensacions i fatiga estic segur que hauria pogut aguantar.

Però bé, igualment vaig arribar a la meta amb un sprint final que crec que ningú s’esperava, amb els darrers 50 metres de la mà de la Marta, la meva germana, entrant així junts a la meta. L’entrada va ser un moment en el que la il·lusió, la emoció d’aconseguir-ho, l’alegria... s’em va tirar a sobre i vaig començar a plorar abraçant a tothom i donant les gràcies pels ànims durant la cursa i durant tot aquest temps.

M’agradaria donar les gràcies al que hi veu assistir: Fer, Albert. R, Sergi, Kike. E, Toru, Ana, Jaume, Ruse, Marta, Mar, Jordi, Kike. C, Josep. A, Josep. C i als meus pares.

També a tots els que heu estat presents encara que no físicament, de veritat moltes gràcies pels ànims, al equip de La Salle Triatló, a la Maite i al Marcel de la botiga DISTANCE, al Vicenç de PROBIKE, i als companys de classe que porten tot el curs ja animant-me.

I molt en concret al FER per els ànims aquí al blog de La Salle amb el EXTREM MARC!

Us deixo els temps:

Swim (3800 m) : 54’ 33”

T1: 3’ 15”

Bike (180 km) : 6h 55’ 43”

T2: 3’ 07”

Run (42.2 km) : 4h 02’ 31”

T.TOTAL: 11h 59’ 11”


Fotos de la prova


Marc, sin olvidarme de mi querido junior Navasa, y como dijo tu entrenador Roig: eres el más pequeño y el más grande!!

Para quitarse el sombrero, E-N-H-O-R-A-B-U-E-N-A!!!

Fer.


4 comentaris:

Thomas Rohde ha dit...

CAMPEOOOOON!!! ENHORABUENA FINISHER!!!

Joan C. ha dit...

Impressionant!!!, enhorabona makina, jo de gran vull ser com tu!!! jejejeje

ferran almeda ha dit...

moltes felicitats , ara a per la proxima!!

Unknown ha dit...

Felicitats crack!!
Soc el de St Cugat, que vam compartir l'últim tramet fins que em vas fotre "l'hachazo!!". El teu sprint final, impossible de seguir. Jo ja anava bastant cadáver!! ;)
Bona cursa!
Fins la propera