15 de novembre 2012

TORU AL TOP TEN




1ª Duatló de muntanya dels Pèlags - Vilobí del Penedès (1-11-12)

Dijous passat dia 1 de novembre aprofitant el pont de Tots Sants em vaig apuntar a la 1ª duatló de muntanya dels Pèlags, a Vilobí del Penedès. Mirant el blog de la cursa no semblava complicada en quan a desnivell, per tant em plantejava la cursa com un bon entrenament de cara anar agafant forma per les properes duatlons de muntanya més exigents i de la lliga de clubs (Solsona, Cabrils…).


A les 9:30h del matí 177 duatletes vem començar la cursa just davant del camp de futbol del poble. El clima acompanyava ja que feia bona temperatura i sol.

 

1r tram de cursa a peu (6 km’s) força plans però amb 2 o 3 “repechos” que et posaven “a puestu” si començaves a còrrer massa ràpid. Vaig decidir col·locar-me amb el grup capdavanter des de la sortida i aguantar el ritme fins on pogués, després aniria administrar l’esforç fins agafar la btt, amb l’objectiu d’asgarrapar segons i sortir molt despenjat. Dit i fet, 24’17” fent el 18è millor temps i començava el tram de bicicleta.


Els 20 km’s de btt eren gairebé plans, només amb un parell de pujades curtes però intenses. La major part del tram es desenvolupava entre camps de vinyes del Penedès. Terreny ideal per les 29’, pel plat gran i per qui estigués fort de cames (en diversos sectors anàvem a 35-38km/h en pla!). S’havia d’anar amb molt de compte a les corves tancades que hi havia i que, a més, estaven amb fang degut a les pluges dels dies anteriors. Per la resta cap complicació. Vaig intentar mantenir un ritme alt (dins de les meves possibilitats) intentant no perdre posicions. Marco 47’50”, 25,09km/h de mitjana i 10è millor temps.


A l’entrar a la T2 veig molt poques bicicletes i penso que poder puc quedar entre els 15 primers. Al sortir veig que tinc 3 duatletes davant meu, els quals veia de lluny al tram de btt, i inento apretar per atrapar-los. Els dos primers corren massa per a mi però el tercer l’acabo avançant a poc menys d’1 km per l’arribada. Durant l’últim tram començo a notar a les cames què és això d’anar a plat gairebé durant 20 km’s…


Faig un últim esforç perquè no m’avanci ningú i finalment marco 10’21” (17è millor temps) al tram de còrrer i un temps final  1h22’28”. A l’arribada m’esperaven el meu pare i la Georgina, els quals no van parar d’animar-me durant la cursa, i m’informen que he quedat en 10ª posició. Des d’aquí agraïr-lis el suport rebut, moltes gràcies!

Content per sumar una cursa més, pel resultat obtingut i pel bon matí passat fent allò que m’agrada.


 
Salut i fins la propera! Jaume.


Fotos de la prova