15 de febrer 2015

COPA NADAL 2014, PER EMILI LINCOLN




Ni calor hasta San Juan ni frío hasta Navidad
Proverbio Castellano

Aquest any quatre valents de la Salle hem participat a la cent cinquena edició de la copa Nadal, la prova consisteix en nedar 200 metres a les gèlides aigües del port de Barcelona, sembla dur però un cop ho has fet et dones compte que no ho és tant com sembla.

Bé La veritat és que jo em vaig inscriure al novembre amb molta desconeixença i fins el dia 24 vaig viure molt feliç... ja que aquest dia em vaig llevar una mica espantat “a on collons m'he inscrit! Qui m'ha manat a mi ficar­me a nedar a l'aigua del port el dia de Nadal!!!”. La nit de Nadal però amb molta por sobre per el que podria passar el dia següent. El dia de Nadal em vaig despertar a les 8 vaig esmorzar i un hora més tard em trobava amb el Fer i companyia al pont que hi ha entre el Maremàgnum i colom. Tot un goig veure tanta família plegada, va venir a animar­lo en Fernando Alonso (el Fer que en aquest moments llueix el premi de Fer el ràpid de la Salle) i el germà del Fer, que porta exactament el mateix pentinat que son germà. Això em va donar molta confusió al primer moment, a l'hora de veure'ls ja de lluny deia collons un altre fer Fer, a quin he de saludar? Però per sort el que portava boina va dir­me “Hola Emili” i per no faltar­li vaig contestar­li amb un Hooooolllllaaaaaa!!!! En breu va arribar en Xavi en màniga curta deia que així podia anar­se'n habituant al medi, i en breu va aparéixer en Campà que aquest venia de pujar fins al Castell corrent.

La prova era senzilla, en el Maremàgnum t'hi pujaves en una barca remolcadora que et portava fins a 200 metres de la arribada (el viatge era d'uns 5 minuts), feien sonar un xiulet, et tiraves a l'aigua (la coberta de la remolcadora era a uns 2 metres d'alçada per el que havies de fer un bon salt per llençar­te a l'aigua) i després nedar tant ràpid com poguessis. Hi havia un punt de marcatge, una pancarta que havies de tocar amb el xip i tot seguit agafar les escales per sortir de l'aigua el més ràpid que poguessis.

Els primers en llençar­se a l'aigua varen ser En Fer i en Campà, va haver­hi un duel bastant fort entre ells per veure que era el menys lents dels dos, en Fer va entrar a l'aigua magistralment, com no es podia esperar de cap altre manera es va tirar de bomba des de la remolcadora. No sé qui va guanyar dels dos, no vaig poder estar per el gran duel del dia ja que en breu vaig haver de preparar­me per la meva sortida, el resultat encara no me l'han dit i per tant no puc dir­-vos­-ho.


Vaig acompanyar a en Xavi a l'embarcament a la remolcadora, vaig desitjar­li sort i desprès vaig anar a pixar als lavabos del Maremàgnum, això últim podria ser un detall bastant irrellevant si no fos per el motiu que anava en barnús i la gent del centre comercial que no s'havia assabentat del que va passava a l'exterior em mirava amb una cara rara.
Ja va arribar l'hora de la veritat em va tocar embarcar­me. Només pujar­hi em vaig treure el Barnús, se'l vaig donar a un bon home que amb una Zodiac me'l va portar fins a l'arribada, gaudeixes de la preciosa travessa per el port en banyador (com donar un tomb amb la golondrina però amb gent més tarada que jo i cantant nadales). Sort que aquest any feia sol i gens de vent, no em puc imaginar com ha de ser aquest viatge els anys que fa mal temps.




Finalment la remolcadora s'atura a 200 metres de l'arribada, se sent el xiulet i ens tirem a l'aigua. Jo vaig ficar­me a segona fila, em veia massa nivell com per posar­me a primera, em llenço fent un pas cap al davant després de mirar no caure sobre ningú començo a sentir la temperatura de l'aigua, com un boig començo a maure el braços i en pocs metres de tant moure'ls vaig començar-me a sentir temperat dins de l'aigua (casi com si estigués escalfant a la Salle), tot i això els 200 metres no acabaven mai. Un esta acostumat a cada 25 metres impulsar­se a la paret i fer 200 metres lineals sense parets es fa molt llarg!! En arribar vaig tocar la pancarta a 3'07”, però es veu que no funcionava ja que el temps oficial es de 3'27” aquest 20” són els que vaig trigar en anar des de la pancarta marcadora fins que vaig sortir de l'aigua i vaig fitxar a la catifa. Aquesta espera es el que més dur se'm va fer com que estava a l'aigua immòbil és on vaig agafar fred.


Vaig sortir de l'agua quan en van deixar, vaig anar a buscar el meu Barnús i vaig trobar­me al Del Corral i en Xavi que estaven esperant­me per felicitar­me el Nadal, en aquell moment molt agraït fins que vaig anar al mostrador on donaven caldo calent Aneto, no hi quedava!! En aquest moment és on vaig maleir als meus companys que m'havien deixat sense caldo!! Trossos de quòniam espero que us hagi aprofitat el caldo calent que jo només vaig poder prendre Cacaolat fred!!!

Emili Lincoln