20 de setembre 2011

EXTREME MARC ON FIRE


CRÒNICA DE LA MEVA PRIMERA OLÍMPICA

Aquest diumenge 18 de setembre es va celebrar el famós triatló de Tossa, una triatló de distància olímpica en la que hi participàvem de La Salle: el Toru i Jo (Extrem Marc).

Tot va començar diumenge al matí, jo m’aixecava a les 5 i tot just a les 6 ja tenia el cotxe preparat amb la bici i com no amb el meu pare, conegut ja com el fotògraf de La Salle Triatló. D’anada cap a Tossa em poso amb contacte amb el Toru que em diu que ha tingut un problema amb el cotxe i que per Tossa està caient una de bona, que ha truca’t a la grua i que no hi participa. Resumint, em trobo a Tossa com a únic membre de La Salle, nerviós per ser la primera olímpica, com ja sabeu que he evitat al màxim les distàncies curtes i per últim amb un dia que no acompanya gens fent que la mar estigui un pel picada. Preparo tot a la transició, em poso el neoprè, dono un petó al meu pare i em situo per a començar aquesta triatló.

Part de natació: l’aigua esta mogudeta, cau alguna gota, però em situo en la 3r fila del primer calaix de sortida i de sobte PUM! Comença la baralla amb l’aigua i els companys, els 1500m consistien en dues voltes a un triangle sortint de l’aigua. Els primers metres fins la primera volta tots sortim a tope, a sprint! Osties per totes bandes, agafades de peu, colzes a la boca, marejat i desorientat miro on estic i començo a respirar cada 2, (sempre ho faig mínim cada 3), arribo a la primera boia i agafo una posició, crec que dec anar per el mig així que apreto durant tota aquesta secció fins a sortir de l’aigua, arribo a la transició i veig que estan encara totes les bicis excepte les de unes poques persones, això pinta bé vaig pensar.

Part de bici: Surto de la transició amb la bici el més ràpid possible i mentalitzant-me de tot el que m’espera, pel que m’han dit son uns 43 o 45 km amb port i “complicats”. Comencem a pedalar, hi ha km bons i dolents amb algunes pujades i baixades amb pluja, en alguns moments això provocava que no poguéssim anar casi a roda pel fet de que la roda del davant et feia impossible veure res ni seguir amb l’aigua que aixecaven, com és natural al principi tothom em passava fins que arribem a l’inici del port, amb un asfalt dolent i ple de bams, em sentia fatal de sensacions, notava que no avançava i estava desgastat, el port no s’acabava mai. De sobte un grup de 4 m’avança i decideix-ho enganxar-me a ells fins a dalt del port, després ja seria tot baixada i em relaxaria, casi al final del port començo a notar bones sensacions (normalment no desperto fins el km 30) aleshores començo a apretar i a avançar, arribem dalt del port i com no, em llenço boig cap a baix avançant a casi tothom pensant que si em caic seria una pena però que sinó guanyaria moltes posicions, al acabar la baixada del port em diuen que només queden dues rampes, decideix-ho prendre’m el primer gel i anar a tope fins al final, em despenjo dels que portava a roda i arribo a la transició impressionat per la distància que els hi havia tret.

Part de Córrer: Surto de la transició i començo a córrer, ja no plou, però tot esta mullat, les línees del terra patinen, però amb només 10k em de portar un ritme alt des del principi. El circuit consisteix en 3 voltes per Tossa anant a buscar la riera amb una part de terra. No es fa difícil i cada vegada pujo més el ritme marcant objectius als que havia d’avançar, fins l’última volta, uns 3,2km en els que pujo bastant el ritme, de sobte veig el carril que et marca la meta apreto i rampa al isquio, amb una mà aprentant-me’l segueixo a sprint i rampa al bessó, només queden uns 100m i mig coix a esprint i amb una mà al cul entro a meta!

S’ha acabat penso; per fi, que malament ho he passat!

Agafo un aigua i vaig amb el meu pare a esperar a que surtin els temps, comentant com havia anat, que m’esperava, etc.

Després de mirar els temps no vaig poder evitar l’alegria de trucar a l’Albert Roig qui m’ha portat la majoria dels entrenaments i explicar-li com m’havia anat. 30 minuts més tard estava al podi en una primera posició en categoria sub23 i sabent que havia quedat el número 18 en la general de 411 participants!

Temps:

Natació: 19min 56s

Ciclisme: 1h 30min 38s

Atletisme: 38min 59s

Trans 1: 1min 15s

Trans 2: 44s

Extreme Marc.


Fotos de la prova


Frase de la jornada:

"em llenço boig cap a baix avançant a casi tothom pensant que si em caic seria una pena però que sinó guanyaria moltes posicions"

Esa es la actitud!!!!


Foto de la jornada

Marc no sabemos con que quedarnos: con el club de fans de la izquierda que te aplauden como a un torero o con la dama de blanco de la derecha que se derrite al verte...

Esto es clase señores!!

1 comentari:

Salvi ha dit...

Markus, ets lo puto crack !!!!