19 d’abril 2012

DUATLÓ DE LA SEGARRA

CRÒNICA DEL MESTRE JOSE

Duatló de Carretera de la Segarra

Aquest passat dissabte va tenir lloc la última duatló de carretera de la temporada. A nivell de Club, hem deixat una mica de banda el circuit de duatlons de carretera, probablement per haver-nos centrat en l’objectiu aconseguit de pujar de categoria en duatlons de muntanya i perquè el nostre màxim exponent en la disciplina de carretera, Albert Banus, segueix amb les incòmodes lesions del bessó.

Tot i així vaig pensar en inscriure-m’hi per començar a tenir sensacions a la bici de carretera, desprès de 3 mesos de tenir-la penjada al traster.

La cursa començava a la tarda, i l’horari, semblant al de la Triatló de Zarautz, també m’ajudaria a aclimatar-me (en definitiva excuses que dono a casa per convèncer de la necessitat imperiosa de fer la proba).

El circuit de run consistia en dues voltes que sumaven 5.8km amb sortida i arribada a St. Guim de Freixenet: un inici molt ràpid, amb una pista asfaltada en baixada que s’allunyava del poblet, per fer un gir a dretes i tornant per una pista forestal ample i fàcil però amb un parell de pujadetes força exigents.

Com ja em coneixeu, sempre en busco una o altre companyia per fer curses i,en aquesta ocasió vaig anar-hi amb el meu cunyat Mauri i l’Andreu, tots dos de l’equip “Spinning del Bueno”.

Tret de sortida i tothom surt a sac….el primer KM intento aguantar-los a tots dos i el primer Km el Garmin en dispara un 3’40’’, s’ha de ser animal!!!…massa ràpid!!…”estem bojos” li dic a l’Andreu....em deixo anar i agafo ritme fins a la primera pujada on pago el desmesurat esforç inicial.

Arribo a la transició de la bici i, com sempre la faig ben rapideta (crec que es l’únic segment on aconsegueixo avançar a algú) . El tram de bici eren 21 Km aprox. Amb una primera baixada de 12 KM llarga, ràpida i fàcil (sense trampes, ni rotondes).Miro de a bloc i recupero unes deu places. A meitat de descens em vaig associar amb uns 10 tios i vam baixar a bon ritme, però quedava encara la tornada amb una pujada bastant constant i un parell de rampes molt fotudetes (bastant semblant al circuit de la Sailfish de Berga). La pujada, com sempre, se’m va entravessar i la penya no va parar d’avançar-me. Vaig provar-ho: rodar amb el plat petit i molta cadència, pujar plat i posar-me en peus arrossegant tant com podia….res de res…la gent tira en bici que es una passada…i jo soc mes lent “que el caballo del malo” a les pelis de l‘Oest.

Finalment l’últim tram de run vaig procurar respirar ràpid i fer el pas mes curt i em va sortir una mitja prou bona.

EL resultat final 1h21’, 166 de la general i 27è de V1.

L’Andreu va fer 1h14’ molt bon temps (sobretot en bici) , 79 de la general, 12e V1 i 3º de grups d’edat.

EL Mauri va fer 1h17’ amb una primera secció run d’escàndol (semblava que li cremava el cul) 115e general y 17 V1.

Ara toca seguir entrenant per tancar la temporada de Running amb la cursa de Bombers: objectiu 42’ (ja veieu jo no amago res), i un cop fet això, a nedar com un boig.

Salut i força a tots sobretot als agosarats que marxeu fer la Marató de Londres...

Jose Ballester