27 de juliol 2012

TRIATLÓ OLÍMPIC DE PONT DE SUERT



15/07/2012 - X TRIATLÓ OLÍMPIC DE PONT DE SUERT
 (Jaume Sabaté Sasplugas)

Aprofitant les vacances de Juliol vaig decidir participar al triatló olímpic de Pont de Suert que es va celebrar fa 15 dies i, al mateix temps, passar el cap de setmana a la Vall de Boí amb molt bona companyia, és a dir, cap de setmana rodó!

Podríem dir que seria la situació més que comentada entre nosaltres i coneguda com a: “fumata blanca”, “gestió familiar”, “ho consulto i us dic alguna cosa…”, “en principi si però…”, “va si participem… però espera un moment que ho pregunto…”, “crec que podré però no ho sé segur…”)  Us sonen…? “Nooo…!” Jajajajajajajaja! Fora bromes, des d’aquí agraïr moltíssim el suport en tot moment de la Georgina!


Vem arribar dissabte al matí i el vem dedicar íntegrament a visitar els pobles del voltant i instal·lar-nos a la casa rural. Cullons el Pont de Suert està on Sant Pere va perdre l’espardenya! 3h i pico de cotxe saltant de Catalunya a l’Aragó (allà on diuen que parlen el “Castellano Oriental” o no sé què collons!) un cop t’allunyes de Lleida.


Aniré directe a barraca, és a dir, al diumenge que era el dia de la competició. 8h s’obria el box de la T2 (al camp de futbol), deixo les bambes i carretera avall direcció l’embassament d’Escales. Quin fred de baixada! 7º i jo amb el tritraje i el neoprè dins la bossa! Vaig estar a punt de posar-me’l però vaig pensar que la imatge “neoprè+bici” seria força impactant pels assistents! Jaja!

8:15h em poso el neoprè (com costa la puta cremallera i més si ets 0 elàstic de braços! Evidentment vaig haver de demanar ajuda) i em tiro al pantà per escalfar. Temperatura de l’aigua perfecta, sobre els 20 graus.


8.45h inici de la prova, una única volta de 1500m en forma triangular deixant 2 boies a la dreta. Em col·loco des del primer moment a l’esquerra, tot i suposar fer més distància, però a canvi no rebo cap cop, és a dir, perfecte per a mi. Surto de l’aigua animat i gens fatigat (clar que el meu ritme a l’aigua no és precisament d’un peix “Sailfish” que diguem…) agafo la bici i carretera amunt.

El segment de bici consistia en creuar El Pont de Suert (el pantà està situat un parell de km’s abans del poble) i anar a buscar la carretera que va cap a Boí-Taüll. Un cop en aquesta carretera (la L-500) es realitzaven 3 voltes de 10km (anada fals pla, tot a plat, i la tornada baixada acoplat al màxim). Aquí s’anaven formant grups i jo vaig decidir quedar-me en un del meu nivell on erem uns 15-20 triatletes. 


I per acabar la cursa a peu. Es deixava la bici al camp de futbol i tornàvem a donar 3 voltes a un circuit que anava, bàsicament, paral·lel al riu. L’arribada era al mateix camp de futbol. La 1ª volta no anava gens còmode i tothom em passava. Poc a poc em vaig anar trobant millor de cames i vaig acabar amb millors sensacions que no pas com havia començat a còrrer, tot i que no vaig poder recuperar totes les posicions perdudes durant la 1ª volta. Destacar l’sprint que es va fer la Georgina un cop em va veure passar a l’última volta i després cagant llets cap a línia d’arribada per poder fer-me la foto, us asseguro que hi havia un bon tros!

 
 
 
 


Els parcials van ser: SWIM 27’31’’ + BIKE 1h09’35’’ (34,49km/h) + RUN 42’49’’ = 2h19’55’’ (Posició 136).


Resumint, cap de setmana més que aprofitat gaudint de molt bona companyia, entorn natural espectacular i amb l’afegit de sumar una nova competició (la distància olímpica, personalment, és perfecta).

Fins la propera! Salut!
Jaume