03 de maig 2010

TRIATLÓ B DE BANYOLES (Crònica del Jordi)

Ahir era el Dani qui ens parlava de la seva experiència a Banyoles, i avui és el Jordi Estarriol el que comparteix amb nosaltres la seva crònica, les seves fotos i un vídeo molt il·lustratiu del que va ser la prova:


Després de 2 mesos i mig entrenant sense seguir cap programa, aquí afrontava el meu primer triatló. No les tenia totes, primer triatló un B, potser una mica massa agosarat, en fi els de comarca som així, no entrenaré per fer un olímpic o un sprint no? I el dubte més gran que tenia és que no sabia que passaria a la carrera a peu, no havia fet els deures. Mai havia fet una Mitja Marató, i durant els 2 mesos d'entrenament només havia fet una tirada llarga, i era de 15 km i a més dues setmanes abans de la prova que m'havia deixat cascat sense poder córrer fins el dia de la triatló. Només havia fet dos entrenaments de transicions. Resumint, no hi ha excuses que valguin la carrera et deixa al teu lloc...

Així va anar el 25 d'abril:

6:00 del matí. Sona el despertador, la veritat sense haver dormit gaire, quins nervis, esmorzo una mica i carrego el cotxe amb mil trastos pensant que m'oblido alguna cosa. Merda ja vaig tard ...
Al arribar a Banyoles ja fa un sol increïble i una temperatura molt bona, massa bona. Busco el box, aviam com funciona això... tinc el primer lloc de sortida del box, llàstima que no l'aprofitaré del tot jejeje Visita el wc de rigor, no cal explicar els detalls, però la flaire a merda es sentia des de fora el poliesportiu. Escalfo 5 minutets, em poso el neopré i anem cap a la sortida. Arribem a la sortida 2 minuts abans, temps just per saludar en Fer i en Pau i posar-se el gorro, em poso al darrera veien que allò seria una puta bogeria. Pim pam pum a l'aigua, tranquils salteu que és fondo!! Que collons fondo una mica més i em trenco la cama tot just començar ... Ja estic a l'aigua, s'esvaeixen totes les tonteries, això comença per fi !!!! La veritat és que la temperatura estava perfecte 15º, no era necessari escurçar el sector de natació. Comencem a nedar, o més ben dit a donar i rebre manotades, patades, nedant per sobre la gent, gent nedant per sobre teu, un festival! Un tiu que li agafa un atac i el treuen amb el caiac ... La veritat és que va ser divertit, a la que vaig aconseguir nedar sense topar-me massa sovint amb ningú perfecte, vaig seguir una de les cordes de les corxeres fins la boia groga, girem cap a meta, al girar si que me'n vaig anar una mica de trajectoria tot seguint un grupet. Surto de l'aigua i començo a córrer cap a box, pulsacions a tope, em trec el neopre i m'adono del globus que duc, havia d'haver sortit caminant... Agafo la bici i a pedalar. El tram de bici, circuit de tubugants, molt divertit. Mitja de 31 km/h guardant forces per la carrera a peu. A les pujades adelantant gent, al planer era a l'inrevés. Com ja sabia els acoples m'haurien anat força bé, en fi tampoc havia tingut temps d'entrenar-los, a la pròxima segur. Arribo a boxes, deixo la bici i em calço les sabatilles i a córrer. Curiosament començo a córrer pensant amb els dolors que tindria, segons expliquen els gurús al fer la transició, doncs sóc afortunat perquè no vaig notar absolutament res, ni el genoll que m'estava molestant en el tram de bici. Sort que només havia fet dos entrenos de transicions jajajja Bueno aquí comença el triatló, sota un sol de justícia toca "córrer". Primera volta 35 minuts, molt content, era el temps que m'havia marcat. Segona volta, avituallament faig intenció de parar per veure i agafar menjar, ieeepa! Els bessons tenen l'intenció de pujar, merda!! Doncs no paro, apartir d'aquí baixo el ritme vigilant tema rampes.... Tercera volta encara més lent, una mica frustrant perquè notava que encara tenia força però no podia anar més ràpid, semblava que els bessons m'havien de pujar d'un moment a altre, per sort al final es varen quedar al seu lloc. Va que això s'acaba, realment crec que estava més aburrit del circuit que cansat... Veig l'Elena, em dona un copet al culet .. Vinga ja està! 200 metres arribada! Ja està això!!! Content del primer triatló! Temps 5:01h. Proper objectiu : Extreman Menorca algú s'anima?¿

Fotos de la prova

Vídeo de la prova
(clickeu)

Jordi ja pots ben dir que ets un finisher d'una Triatló B, ENHORABONA CRACK!!
Visca Figueres!!!