05 d’octubre 2010

TRIATLÓ DE CALAFELL

Crònica del Ferran Giones

Aquest cap de setmana, el 3 d'octubre s'ha celebrat el 2on Triatló de Calafell, amb èxit de participació, passant de 300 l'any passat a gairebé 700 participants. El circuit del triatló sprint era tot pla, al voltant de la zona del passeig marítim entre Calafell i Segur de Calafell. Els organitzadors han decidit fer tres sortides, una a les 9:00 per federats, una a les 10:15 per noies i certes categoríes de federats, una a les 11:30 pels no federats.

L'experiència en el triatló ha estat bona, tot i que hi ha hagut algunes coses que espero serveixin per aprendre per pròximes aventures. Primer, hem arribat una mica tard (he fet el triatló amb el meu cosí Bernat) i hi havia una cua important per recollir dorsals, la cua ha durat fins més enllà de l'hora de sortida del grup de les 9h, fent que haguessim d'esperar fins que el primer grup hagués passat per la zona de boxes per poder entrar les bicis. Mentre esperàvem hem trobat el Martin de Victory Endurance/Weider que ens ha donat mostres per assegurar que acabessim amb força i el Fernando que ens ha recordat que el truc és sortir a tope i apretar al final...

Ja en un pla més particular, el triatló ha anat força bé, l'aigua estava plana, hi havia alguna medusa però molt al fons, la part de bici ha sigut ràpida, llàstima que entre no federats costa trobar grups que organitzin bé els pilots (jo tampoc tinc gaire pràctica), i que la part de còrrer ens hagi tocar aguantar un sol de jústicia (ja eren les dotze passades). La part més lamentable ha estat els petits accidents a les transicions: no he deixat ben posades les sabates per la bici, i m'ha costat una bona estona calçar-me; si no n'hi hagués prou, he intentat descalçar-me de la bici abans d'entrar a boxes, aconseguint només fer saltar una sabata dels pedals i que el Xavi Llobet hagués d'aixecar-se a agafar-la i tornar-me la sabata (moltes gràcies!!). A més a la part de còrrer, després dels glops que he fet nedant i dels accidents amb la bici, m'ha agafat un dolor abdominal que no m'ha deixat còrrer ràpid. Bé, almenys no m'ha passat com al meu cosí que després de d'estar esbarallant-se amb els tres primers (de no federats) fins al final, no apareix a la classificació.

Bé, una experiència més per anar aprenent i recordar que s'ha d'entrenar abans de provar coses a les curses. Per l'any que bé els de Calafell prometen obrir també disciplina olímpica, espero que l'organització també tingui temps d'acabar de pulir alguns detalls del que segurament és el circuit de triatló més ràpid dels que he fet. A veure si així som més de La Salle Triatló!

Ferran.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Ferran, bona crònica, això marxa !!! felicitats. Moi

Ferran ha dit...

Rectificació a la crònica, els de la Federació han arreglat el resultat del meu cosí i ja surt a les clasificacions...bé només m'ha tret 6 minutets...
http://www.triatlo.org/competicions/resultat.aspx?numero_car=1044

Sembla que ha passat al fer servir un xip de l'organització enlloc del xip groc propi i no havia quedat ben vinculat.