16 de maig 2012

EL PORC SENGLAR AL DESERT



 
Titan desert by Gaes 
 
Gràcies al patrocini de La Vanguàrdia  i Bonasport un grup
de 5 corredors hem pogut anar a una de les proves més
selectives i dures del món del Montanbike.
 
La Titan desert és una prova de resistència de 6 dies pel
desert del Marroc, en la que a les 2 hores ja en tens prou
i és llavors que te n'adones que no estàs avessat a
aquest tipus de prova i has de baixar el ritme. 
 
Durant un dia de prova passes per tots els estats anímics
(alegria, desesperació, ràbia, tristesa, etc) y tens tot
tipus de dolors que alguns augmenten a mida que 
la cursa va avançant i altres desapareixen miraculosament. 
 
Referent a la prova i a les meves sensacions ,no vaig anar
preparat com m'hagués agradat, la marató de Londres el cap
de setmana abans i una grip en mal moment em van impedir
arribar al 100%. 
 
6 etapas 6 dies on la resistència psíquica era tan
important com la física.
 
No tenia cap estratègia preparada però el meu instint em
deia que tenia que conservar, això es molt llarg i sigui
com sigui s'ha d'arribar fins al final. 
 
A la 1 a etapa on s'atravessava el desert d'Erg chebbi
ple de dunes de sorra vaig cometre el 1 er error de
principiant, a la sortida tothom anava preparat amb
botins i cinta americana als peus , jo  fent cas omís
al meu amic Angel vaig anar a pelo, portava 7 km i  ja
m'havia tret les botes 4 cops, la pressió de la sorra
sobre els dits era insuportable, al km 70 ja anava
enrampat i amb ganes d'acabar. 
 
2 a etapa ,sense cap complicació però vaig acabar molt
cansat. 
 
3 a i 4a, etapa marató, on tots el participants havíem de
portar tot el material de 2 dies i de la nit, que per
cert era bastant freda( poden arribar a 5 graus) i
dormint al terra. Vaig estar apunt de haver de plegar
sinó arriba a ser per la solidaritat dels companys que a
mig recorregut em van deixar material per poder
solventar els problemes mecànics i de punxades a la roda
davantera, en aquesta etapa em vaig sortir de la ruta
prevista i em vaig saltar un avituallament, tot estava
previst ja vaig agafar mes aigüa del compte i vaig deixar
que el GPS em guies tirant una línia recta, per
casualitat el meu company d'aventura va ser el Santi
Millan, quin tiu estava pletòric. 
 
5 etapa,  la gent estava molt trinxada les diarreas i
llagues al cul estaven al ordre del dia, però no era
el meu cas, cada dia que passava em trobava millor, cada
cop anava més endavant i anava agafant la forma, també
em vaig sortir de la ruta prevista, va ser molt divertit,
anavem uns 10 al grup i jo anava tirant, em desvio del
camí principal i començo a navegar direcció al punt de
control 3 sense passar per avituallament 2 jo no mirava
enrere ja que tenia molt dolor a les cervicals i no em
podia ni girar, de sobte un es dona compte que ens
havíem sortit de la ruta prevista i ho comenta, tothom
va donar mitja volta i van tornar enrere excepte jo i 2
més, plegats vem arribar fins al final i crec que no ens
va anar malament vem guanyar moltes posicions. 
 
6 i última etapa, em vaig trobar molt millor vaig anar
tota la etapa gas a fondo, en els fons pensava que
petaria, però em vaig equivocar,  finalitzant en la
posició 45 i amb mes força del que m'hagues imaginat.
 
Classificació general 89 a 7 hores del Roberto Heras.

Pd L'any vinent vull repetir, busco sponsor i gent per
anar plegats, qui s'anima?

El plaer més  gran a la vida és fer el que et penses que
no ets capaç de fer.....
 
Dani Porc Senglar Sagrera