14 d’octubre 2012

1ª edició CORREBARRI 10km - Barcelona (14-10-12)





1ª edició CORREBARRI 10km - Barcelona (14-10-12)

Aprofitant el pont i que no marxava fora em vaig apuntar aquesta setmana passada a la 1ª edició de la cursa Correbarri de 10km, la qual s’ha celebrat aquest diumenge, organitzada per l’ajuntament de Barcelona, la qual tenia un recorregut per la zona del port i la Barceloneta amb sortida i arribada davant del Club Atlètic Barceloneta.

7:20h sona el despertador, 5 llesques de bimbo amb nutella i un suc de pinya. Cagada de rigor abans de sortir de casa i cap a les 9h em dirigeixo a la sortida sortint corrent des de casa a un ritme molt tranquil per començar a escalfar.



La cursa començava a les 9:30h. Jo he arribat a la sortida cap a les 9:15h, pixadeta de rigor en un racó (com molta gent, per evitar les llargues cues dels lavabos) i comprobo que em toca sortir des del 1r calaix, és a dir, davant de tot. Llavors penso: “Aquesta és la meva per ser mediàtic i promocionar La Salle Triatló al panorama atlètic!” JaJaJaJaJa!

Comença la cursa i faig els primers 500m amb el grup capdavanter. Assumeixo que això em passarà factura tard o d’hora (la Georgina al·lucina al fer-me la foto i veure que vaig dels primers i diu: “Serà flipat!” Amb tota la raó del món). Passo el km1 a 3’33” i ja veig que aquell no és el meu ritme així que decideixo anar afluixant poc a poc fins a trobar el meu ritme.




La cursa marxa en direcció Colón, fem la volta pel port i tornem per enfilar cap a l’Estació de França, allà hi ha l’avituallament i l’arc del km5. Durant la primera meitat de la cursa aconsegueixo trobar el meu ritme (3’55”-3’58”) amb la idea d’anar per sota de 4’/km. Passo el km5 amb un temps de 19’06”.



La segona meitat de la cursa va a buscar el Parc de la Ciutadella des del final del Passeig d’Arc de Triomf, fem tota l’avinguda ampla de sorra de dins el parc i sortim per la porta lateral que dóna al carrer que passa per darrera del Zoo. Per aquella zona trobem el km7 i començo a notar el famós “flato” i penso: “M’hauria d’haver menjat només 3 llesques de bimbo amb nutella i no haver-me flipat tant a la sortida!”. Intento no afluixar el ritme però em surten 3km’s (7-8-9) a 4’03”, m’intento tranquilitzar perquè em passi el “flato” dels collons i apretar a l’últim km.



Enfilem els carrers de la Barceloneta fins arribar al passeig davant de la platja, fem un gir de 180º i últims metres abans d’arribar de nou al Club Atlètic Barceloneta. Decideixo apretar tot el que em queda, veig el cronòmetre de la línia d’arribada que està a punt de marcar 39’. Apreto les dents i faig l’últim esforç per parar el rellotge en 39’01” i fent l’últim km a 3’48”.



A l’arribada m’esperava la Georgina, que s’ha aixecat a les 8h per veure’m, animar-me i fer-me fotos. Ella anava amb patins i d’aquesta manera m’ha pogut anar seguint en diversos punts de la cursa. Un 10 per ella i mil gràcies!

Mai millor dit, he intentat sortir a tope i al final apretar! Salutacions a tothom! Fins la propera!

Jaume.

P.D.: Des d’aquí felicitar a tots els MEGACRACKS que veu fer Calella (Eric i Dani) i al Marc Martínez (Extreme Marc) el qual s’ha doctorat en el món del triatló sent finisher a Kona amb un temps de 10h 40’ 08”! Sou tots molt grans! Enhorabona!