08 d’octubre 2012

HALF TRIATLO BERGA BY SAILFISH, PER JOSE BALLESTER



HALF TRIATLO BERGA BY SAILFISH

Fa ja gairebé dues setmanes, el passat diumenge 16 de setembre va tenir lloc la segona edició de la Half Triatló de Berga, amb el patrocini principal de Sailfish.

El cap de setmana prometia, doncs era indispensable fer el check-in de la bici el dissabte i per tant tots havíem de fer nit a Berga.

Del nostre Club vam ser una bona colla, i ens vam trobar inicialment dissabte al migdia per dinar plegats, desprès de verificar les bicis al pantà.

L’Ignasi ens va dur a una casa rural o de colònies a prop de Vilada on vam dinar de conya, i que val la pena tenir present per altres ocasions.

A la tarda cadascú va anar fent la seva i deixant passar el temps entretenint-se amb les diverses activitats que la organització proposava, roda de premsa, Village, etc, fins a la nit, on varem coincidir tots a la pasta Party. L’ambientillo era insuperable…

Finalment, per rematar la nit, varem acabar prenent una “copichuela” a l’Hotel Estel. Els “profs” Pau i Albert Casas ja feia estona que dormien…és el que té tenir un “curriculum” de professional i tenir que rendir comptes amb patrocinadors..jaja…Llàstima que la seva habitació donava just sota de la terrassa on érem nosaltres i els crits se sentien d’una hora lluny…

L’endemà recollir les coses de l’hotel, esmorzar copiós (hem de carregar bateries)  i cap al Pantà.
Puntualment donen la sortida no abans de posicionar-nos tots dins l’aigua en una zona habilitada per l’organització.

Les meves sensacions no eren gens bones: sabia que arribava malament de forma i que per molt que regulés nedant i a la bici, acabaria patint a la mitja marató. De fet tenia una mandra impressionant. Però bé, era allà rodejat de penya amb neopré i calia treballar una mica.
Donen sortida i començo a nedar dels últims ben tranquil fins que arribo a la primera boia. Un cop allà començo a tenir rampes als bessons:  5 hores per devant i ja estava fotut!!! Mare meva…..
Vaig sortir de l’aigua desprès de 39 minuts (6 minuts mes lent que l’any passat) tot i que, segons van dir després el tram swim va resultar mes llarg del previst.
Boxes, transició i bici. L’avantatge de conèixer el recorregut es que no tens sorpreses: sortint del Pantà hi ha 3 km de pujada que posen a tothom al seu lloc. Acte seguit enllaç amb el recorregut circular i dues voltes a un recorregut fàcil a priori, però que amaga un desnivell que les cames acaben notant.
Després de dues voltes arribo al centre de Berga, faig la transició i a córrer. Havia fet la bici molt lent,( 3h08’) però l’objectiu aquest any era acabar. Inicio la cursa a peu i en principi bé, fins que, al cap de 3 km, començo a notar un dolor insuportable a l’estomac, concretament al diafragma. En aquell moment no ho vaig pensar, però desprès he sabut que per excés de líquid a l’estomac, pot produir-se aquesta mena de ·”flato”.
Desprès del primer avituallament em creuo amb el meu germà Joan Carles, em treia prop de 10 minuts, distància impossible de recuperar, especialment per la situació en la que em trobava...aquest cop arribaria davant meu, a més se’l veia córrer segur i a bon ritme.
En fi, vaig empasar-me els 21Km amb dolors i amb la intenció d’aturar-me a cada volta, però em deia a mi mateix…”va tiro una miqueta mes i després plego”…em vaig veure a la línea d’arribada per segon any.
Novament una molt bona experiència, per la proba, la qualitat organitzativa, l’entorn, i sobretot, per la bona companyia.
Amb aquesta proba pràcticament es dona per acabada la temporada, i ara toca descansar…..(bé això qui sigui capaç d’aguantar-se i no sortir a entrenar…)

SAlut i Kms.

JOSE LUIS BALLESTER