18 d’agost 2011

ZOOT TRIATLÓ TARRAGAONA



CRÒNICA DEL ERIC CASTAÑO

Per fi, es va disputar a la ciutat de Tarragona un triatló com mereix. En distància sprint, el Zoot triatló de Tarragona* sorgia com una boníssima opció per debutar i per disfrutar del nostre esport. Amb 550 participants dels quals més de 200 eren no federats, tot feia pensar que seria una festa.

Només dos valents de LaSalle Triatló vam prendre la sortida, l’Alberto Roig i jo. A més, era el meu debut en distància oficial, ja que fins ara només havia fet algun triatló popular.

La sortida es va fer en dues tandes, els federats masculins a les 8:30 i les dones 3 minuts abans que els no federats a les 10h.

El segment de natació es va desenvolupar dintre del port de Tarragona. Suposadament havien de ser 750m però a simple vista ja es veia que era molt llarga, al final eren uns 1000. Seguint el consell de l’Alberto, vaig començar la natació l’últim, per no morir ofegat en el meu primer triatló. I vaig anar remuntant des de darrera, sense patir fins que vam girar l’última boia i amb les ulleres transparents, emboirades i amb el sol de cara no veia res i vaig començar a fer infinites diagonals fins que vaig arribar al final.

A la T1 vaig veure que vaig sortir a molt poca distància de l’Alberto i això em va motivar, un cop calçat i a sobre la bici vaig començar a tirar fort, per retallar distàncies i anar agafant a quants més millor. Al principi 3 triatletes ens vam anar donant relleus fins que a mitja volta em vaig posar jo al davant fins a la pujada de la segona volta on ja vaig demanar relleu i vaig anar a roda fins al final.

La T2 em va semblar bastant ràpida tot i la meva inexperiència però ara venia lo bo, el córrer, no sabia com aguantaria el meu cap veure com tots em passaven tropecientos triatletes ja que aquest segment és el que menys m’agrada, menys entreno i a més no volia tornar a lesionar-me després de l’any i mig de problemes amb la periostitis tibial. A ritme tranquil per no recaure en els meus problemes vaig poder acabar amb un temps bastant decent.

Molt content i motivat per la meva estrena. Ara ja només penso en la propera, Berga, allà ens trobarem tots a la gran cita de la temporada.

Salut i kms,

Eric.


Classificació*


Fotos de la prova