18 de febrer 2013

I DUATLÓ DE CARRETERA DE L'AMETLLA DEL VALLÈS (16-2-13)



CRÒNICA DEL TORU 

Si l’altre diumenge era Blanes avui tocava l’Ametlla del Vallès (però en format carretera), aquest pas aniré recorrent tota Catalunya! A les 15h donava inici la 1ª edició de la duatló de carretera en format sprint (5-20-2,5km).

La prova consistia en donar 2 voltes al circuit de còrrer, 3 voltes al de bici i, finalment, 1 volta al circuit de còrrer.

Els perfils dels circuits no els tenia gaire clars i per això he optat per “utilitzar” la 1ª volta del còrrer i la bici per reconèixer el terreny i després decidir si atacava o mantenia el ritme. 

Evidenment, (i seguint les directrius del club i el seu lema “Sortirem a tope i al final apretarem”) he intentat portar un ritme alt des de l’inici.

Al còrrer consistia en fer una curta però forta baixada per, posteriorment, recuperar-la progressivament. Després hi havia un sector de “tobogans” que tendien a baixar i just abans d’acabar la volta hi havia una petita rampa. He intentat portar un ritme constant i, sobretot, mantenir-lo als trams de pujada i deixar anar cames a les baixades. Marco el lloc 29 amb 15’09”, sembla que va bé això.

El tram de bici he vist ràpidament que si anava sol patiria de valent i m’avançarien per tot arreu. Així que he fet “la puta i la ramoneta” i m’he ajuntat amb un grup d’uns 8-10 corredors del meu nivell, és a dir, a xupar roda com un condenat. La idea era no desgastar-se i guardar cames per l’últim sector de còrrer on tenia intenció d’atacar.

Penso que a tots ens ha beneficiat i ja ens anava bé perquè no ens ha avançat ningú i anàvem caçant algún que altre corredor despenjat. A més, el circuit era idoni per rodar en grup ja que, a més de ser tancat al trànsit, més de la meitat es desenvolupava per una zona industrial amb rectes llargues i amples. Excepte un tram de pujada per tornar a l’Ametlla (el qual s’hi passava 3 vegades i amb el plat petit) la resta es podia fer tot a plat. Vaig bebent al finalitzar cada volta i just abans de la pujada forta per no patir rampes i hidratar-me bé pensant en el còrrer. Al final no em prenc el gel que tenia a la bici, penso que amb el líquid ja faré. Sembla que funciona…


Just al final de la 3ª volta dos del grup s’escapen i intento seguir-los, no ho acabo d’aconseguir i em quedo entre ells dos i la resta del grup. Tot i així faig el lloc 36 amb 43’46” i surt una mitja de 32,88km/h (per mi, suficient i més que content!).

Últim sector de la prova on noto que tinc cames per poder apretar. Intento mantenir el ritme al primer tram, al de la pujada, i veig que tinc diversos corredors davant els quals vaig avançant. A les baixades aquest cop si que apreto per tal de poder seguir avançant. Un paio amb traje del trienjoy no afluixa davant meu però penso que ja em va bé perquè em marca molt bé el ritme. Últim esforç per avançar a un noi del Mataró i que no m’avanci ell a l’sprint i entro a meta fent el 20è parcial amb 7’33” i 26ª posició de la general amb un temps final d’1h 06’ 23”.


Content pel resultat, les sensacions i per acabar-ho d’arrodonir aprofito el servei de massatges per fer-me’n un gràcies a la insistència d’un noi de l’organització.

Aquesta vegada no hi hagut acudit ni anècdotes curioses ja que “estava solo ante el peligro!”.

Salut i fins la propera!

Jaume.