31 de gener 2013

DUATLÓ DEL SOLSONÉS




CRÒNICA DUATLÓ DEL SOLSONÈS (27-1-13) pel Jaume

Per 3r any consecutiu participava a la duatló del Solsonès. Normalment és de les primeres de la temporada però aquest any es va aplaçar a finals de gener. 3 anys i cada any he participat amb una btt diferent (alpinestar “ferro” del meu germà, giant “etapa xt-carbono” impoluta i orbea “cosa fina tot i portar frens avid” fútura btt del Fer, jaja!).

Ja de bon matí les coses no anaven “massa fines”… Vaig agafar els Túnels de Vallvidrera  fins a Manresa (on agafaria la C-55 fins al pantà de Sant Ponç, lloc on es celebrava la cursa) i de pujada em vaig adonar en primera persona de la “famosa” pujada dels peatges: 3€ i pico el d’abans de Sant Cugat + 2€ i pico el de Terrassa + 7€ i pico el de l’alçada de Montserrat,” Puta mare!” penso.

Vaig arribar amb temps suficient per aparcar el cotxe, preparar les coses, entrar la btt a boxes i escalfar. Saludo als companys del Distance (els quals deurien flipar de veurem només a mi i no pas “a les primeres espases&co.”) i a les 10:30h puntuals va començar la cursa.

Tenia clara l’estratègia del dia però al final la cosa va anar de la següent manera:

- El primer sector de còrrer vaig anar de menys a més, sabent que hi havia un bucle per un corriol, un parell de rampes amb roderes i glaçades (on vaig intentar avançar a gent) i la baixada final per corriol. Arribava a la T1 força animat.
- Al sector de btt vaig intentar aguantar el ritme en el primers km’s, ja que és quan enfilàvem un parell de rampes exigents, fèiem un tram per pista+carretera on es podia rodar ràpid i finalment baixàvem un altre cop a la pista que voreja el pantà per acabar fent els darrers 10 km’s. Just a la baixada primer problema: “Patapum!” Caiguda al marxar-me la roda del davant amb el fang. Perdo 1-2’ cabrejat mirant que la bici no hagi quedat tocada (jo per sort no em vaig fer res) i torno a enfilar la pista. 10 km’s per intentar recuperar el temps perdut. Ens vem ajuntar 3 participants i vem anar tirant fins a la T2.
- Últim sector de còrrer on vaig notar des del principi que havia apretat massa amb la btt ja que les cames no estaven massa fines. Al pla intentava no perdre pistonada amb un corredor que em va avançar al cap d’1 km de la T2 i a les rampes em vaig proposar no caminar. Vaig poder avançar dos participants i aguantar el ritme prou dignament.
 

Tot i així una altra cursa més al sac, experiència acumulada i un bon entreno en un diumenge fred de finals de gener.

Jaume.



Altimetria Tram a peu 1:


Altimetria BTT:


Altimetria Tram a peu 2: